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元塾講師 / 25才 / 2019年10月〜ベトナム住 / プログラミングと英語を実践中 / 将来の夢は発展途上国で学校運営

<39days>CNN語彙力&読解力UP「UberとHyundaiが空飛ぶタクシー開発。」

こんにちは、B-styleです。

 

さて今回の記事はこちらです。

edition.cnn.com

ついに空飛ぶタクシーが生まれたんですね!

テクノロジーの進化は恐るべしです。

では記事をみていきましょう。

 

Uber and Hyundai team up to put flying taxis in the sky

「hyundai空飛ぶタクシー」の画像検索結果

 

Uber and Hyundai unveiled a flying taxi that may eventually transform your ridesharing trips.

At the Consumer Electronics Show in Las Vegas Monday, the two companies revealed a model of a four-seat, electric flying vehicle that they said you'll be able to summon for a ride through Uber's app someday. The first actual prototype will be ready in 2023, according to a Hyundai spokesperson. A human pilot will fly the air taxi until the companies finalize software to autonomously control it, the company said.

 summon 命じる / 召喚する / 召集する

finalize 完成させる( 発音 ファイナライズ )

UberとHyundaiは、最終的に人がライドシェアして旅するように改良するかもしれない空飛ぶタクシーを公表した。月曜日にラスベガスCESで、2つの企業は、いつかUberのアプリで乗ることができるだろうと語った4シートの空飛ぶ乗り物のモデルを公表した。Hyundaiの広報担当者によれば、初の実際のプロトタイプは2023年に準備がされる。人のパイロットは空飛ぶタクシーを自動でコントロールするソフトウェアをそれら企業が完成させるまでにそれを飛ばせることになるだろう、と企業は語った。」 

 

Hyundai is the latest big company to announce that it's developing a flying taxi for trips around cities and suburbs. Boeing's flying car prototype made its first autonomous flight in 2019 at a small airport outside Washington D.C. Google co-founder Larry Page has invested in several smaller startups, including Kitty Hawk and Opener, which are developing flying car technologies.
In October, Hyundai appointed Jaiwon Shin, a longtime NASA administrator, to lead its newly created air taxi division. Hyundai's partner in the venture, Uber (UBER), has said it expects to have an air taxi network in 2023. Uber already has partnerships with the helicopter manufacturer Bell and the Brazilian aerospace manufacturer Embraer. But experts say the estimate is aggressive.
suburb 郊外

 「Hyundaiは、都市や郊外の周りを旅ができる空飛ぶタクシーを開発していると発表した最も最新の大手企業です。ボーイングのプロトタイプの飛行車は2019年に最初の自立飛行をワシントンDC郊外の小さな空港:google共同設立者のラリーページやそのほかの小さなスタートアップ、Kitty Hawk and Openerと言った飛行車の技術開発を行っている小さなスタートアップ会社;、で行った。10月に、Hyundaiは長年のNASA責任者のJaiwon Shinにアポイントして、新しく作ったエアタクシーを貸した。ベンチャーとして参画するHyundaiのパートナー、Uberは2023年にエアタクシーネットワークを持つことを期待している、と語った。Uberはすでに、ヘリコプター工場のBellとブラジルのエアロスペース工場のEmbraerとパートナーとなっている。しかし、専門家はその見積もりは攻撃的なものだと語る。」

 

"It's going to be a while," said William Crossley, a Purdue University professor who researches aerospace design. "If things go well, it's certainly plausible in the next 10 years."
There are plenty of tough hurdles ahead. Software to safely fly air taxis must be developed. The industry will have to determine the right vehicle design. Batteries powering air taxis will need to deliver better range than currently available. And companies will have to prove that air taxi rides can be a viable business.

 plausible もっともらしい

viable 実行可能

 「"しばらくはかかるだろう"とa Purdue Universityの教授で、エアロスペースデザインの研究者であるWilliam Crossleyは語った。"もし、ものがよければ、それは確かに次の10年間はもっともらしい。" その前にたくさんの厳しいハードルがあります。エアタクシーを飛ばす安全なソフトウェアを開発しなければならない。その産業は正しい乗り物のデザインを決定しないといけない。エアタクシーの力となっているバッテリーは今利用可能なものより、より広範囲に運ぶ必要がある。そして、企業はエアタクシーが実行可能なビジネスになることができるように改善する必要があるだろう。」

 

Sanjiv Singh, a Carnegie Mellon University professor and CEO of Near Earth Autonomy, a startup developing software for air taxis, doesn't expect they will be viable until they're flying autonomously. It's expensive to pay a human pilot, he said, and companies can become more profitable if they can cram another passenger into the air taxi instead.

On top of those challenges, the Federal Aviation Administration will need to certify the vehicles, a process that could take years.
Hyundai and Uber have not yet completed a test flight of the new vehicle.
In the meantime, Uber is offering human-piloted helicopter rides in Manhattan.
Singh, who worked on self-driving cars before shifting to air taxis, says that autonomous flying vehicles are easier to develop in some respects.
"When flying, just stay away from everything," Singh said. "You don't have to figure out if that's a tumbleweed or a suitcase in the street."
certify 証明する

「Sanjiv Singh、カーネギーメロン大学の教授でNEAというエアタクシーのソフトウェアを開発しているスタートアップのCEOは飛行することが自動的になるまで、実行可能にはならないだろうと予期している。人間のパイロットに支払う金額が高いし、代わりにもし、エアタクシーの乗客に彼らがクレームを入れることができるなら、企業はより利益を産無必要がある。と彼は語った。それらのチャレンジの一つに、連邦航空局は何年ものプロセスをかけて、乗り物を認可する必要がある。その意味として、Uberはマンハッタンで人間で操縦されたヘリコプターライドを提供している。エアタクシーにシフトする前にセルフドライバーとして働いたSinghは自立飛行車はいくつかの尊厳の中で開発することは簡単だと語る。"飛ぶ時に、全てから離れてください"とSinghはいう。"それがタンブルウィードなのか路上のスーツケースなのかあなたはわからなければならない"」

 

まとめ

いかがだったでしょうか?

空飛ぶ飛行車は、人間のパイロットの技能も必要だし、関係各所との連携も必要だそうですね。しかし、これが実現できれば、大きな進歩になりますね。

 

それでは、また。