B-style の BLOG

元塾講師 / 25才 / 2019年10月〜ベトナム住 / プログラミングと英語を実践中 / 将来の夢は発展途上国で学校運営

<71days>CNN語彙力&読解力UP「TikTokの脆弱性、偽情報のハンドリングが求められる。」

こんにちは、B-styleです。

今日記事はこちらです。

edition.cnn.com

 

TikTokは偽のKendall Jenner アカウントを誤って確認した。」

verify 正しいことを確認する / 確かめる

 

とのことです。

内容をみてきましょう。

 

TikTok accidentally verified a fake Kendall Jenner account

「TikTok accidentally verified a fake Kendall Jenner account 画像」の画像検索結果

 

Kendall Jenner made waves on social media this week after she joined TikTok, the buzzy short-form video platform. There was just one problem: it wasn't her.

The account, which had received a blue check mark indicating the platform had "verified" it was the model and reality TV star, turned out to be an imposter. It was up for less than 12 hours.
"Within hours of verifying an account claiming to be Kendall Jenner, an internal review raised questions about the account's authenticity, and TikTok immediately removed it," a TikTok spokesperson told CNN Business.

 imposter 詐欺師

authenticity 信じるべき

「Kendall Jennerは今週流行りのショートビデオプラットフォーム、TikTokに参加したのち斑紋を呼んだ。そこには1つの問題があった。:彼女のせいではなく。

プラットフォームにある青いマークがあるアカウントは、詐欺師を排除したモデルやテレビスターを"正確に確かめられた"ものだ。それは12時間未満稼働した。"Kendall Jennerであることを出張するアカウントを正確に判断する数時間において、内部レビューは信じるべきアカウントかどうか疑問が上がり、そしてTikTokは即座にそれを除去した。"とTiKTok広報担当はCNN Businessで答えた。」

 

Business Insider was the first to report the news.

The high-profile blunder raises questions about how TikTok vets accounts and protects its platform. It comes at a time when TikTok has emerged as the hottest social media network, capturing the attention of internet users, regulators and more established tech companies like Facebook (FB)Instagram and Snapchat.
Like other social media platforms, TikTok offers a check mark next to some accounts to indicate that the account actually belongs to a notable person or brand, whether that's a celebrity, company or teen TikTok sensation.
blunder 失態
vet 診療する

「Businessインサイダーはそのニュースの報道が初めてだった。知名度の高い失態はTikTokがどのようにしてアカウントを判断しそのプラットフォームを保護しているのか、について疑問が上がっている。TikTokはインターネット利用者の注意を引き、FacebookInstagram、Snapchatのようなテック企業によって数多く作られたものや取締り人の注意をひく最もあついソーシャルメディアネットワークである。他のソーシャルメディアのように、TikTokは、セレブや企業、あるいは10代のTikTokの感覚で実在の特筆すべき人物やブランドのアカウントを示すいくつかのアカウントの隣にマークをしている。」

 

On its website, TikTok writes: "The verified badge is a quick and clear way to let you know you are following the real deal, rather than a fake or fan account."
Landing a celebrity of Jenner's caliber would be a big get for any platform. She has over 122 million followers on Instagram, for example.
But the Jenner verification snafu shows TikTok may have some issues to work through as it grows. It's unclear how the error was made, and TikTok did not provide more details.
 

 

 「そのウェブサイト上でTikTokは記している。:"確認されたバッジは、偽あるいはファンアカウントよりも、あなたに実在のプロフィールであると知らせるすぐにかつ明確な方法です。" Jennerのcaliberがセレブリティに位置していることはどんなプラットフォームにも大きな利益になる。例えば、彼女はInstagramで122百万人のフォロワーを抱えている。しかし、Jennerの確認されたsnafuはTikTokがこれから成長する上で、いくつかの問題を抱えているかもしれないということを見せている。どんな風にエラーがあるかは明確ではなく、TikTokはより多くの詳細を提供しなかった。」

 

"In an age where a blue checkmark is a symbol of power and influence, the gatekeepers of all social platforms need to ensure there are accurate reviews prior to verification to retain trust within their community and the marketing world," said Joe Gagliese, CEO of influencer marketing firm Viral Nation.
If verification issues were to happen repeatedly, then there is the potential for users to "lose trust," said Ryan Detert, CEO of influencer marketing agency Influential.
Like other social media platforms, TikTok also must tackle the spread of disinformation. Most recently, the Chinese-owned app drew scrutiny for how it's handling misinformation about the coronavirus.
 

 

 「"力と影響力のシンボルであるブルーチェックマークという世代において、全てのソーシャルメディアの番人はコミュニティと市場世界において真実を示す正確性を優先する正確なレビューを保証する必要がある"とインフルエンサーマーケティング会社Viral NationのCEOJoe Gaglieseは語った。もし特定機能の問題が偶然再発してしまったならば、その時はユーザーからの"信頼がなくなる"潜在的な者がある、とRyan DetertCEOは語った。他のプラットフォームのように、TikTokはまた偽情報の拡散に取り組まなければならない。近年では、中国が所有するそのアプリはコロナウイルス についての偽情報をどのように操作しているかの精査が要求された。」

 

 

まとめ

いかがでしょうか。10代を中心に流行っているTikToですが、いつの時代でもネットアプリの脆弱性については議論が起こりますね。

そのうち、ブロックチェーンが実用的なところまで動くと、この問題も幾分か解決するのかもしれません。

その時が早く来ることを期待して、

今の脆弱性を企業がどのようにカバーするのかに注目しましょう。

 

それでは今日はこの辺りで。

さようなら。