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元塾講師 / 25才 / 2019年10月〜ベトナム住 / プログラミングと英語を実践中 / 将来の夢は発展途上国で学校運営

<104days>CNn語彙力&読解力UP「ノルウェー航空。コロナで50%の従業員を解雇<part3>」

こんにちは、B-styleです。

今日も引き続き前回の続きをみていきましょう。

ソース記事はこちらです。

edition.cnn.com

 

 

Norwegian Air lays off 50% of workers after Trump travel ban

「ノルウェー 航空 コロナ」の画像検索結果

 

Major European airlines have taken dramatic steps to cut costs and shore up cash in recent weeks. Some have offered employees unpaid leave and paused or reduced hiring.
Smaller carriers are most vulnerable to the demand shock delivered by the coronavirus outbreak, as the collapse of struggling UK carrier Flybe earlier this month demonstrates.
Weak airlines that aren't able to secure backing from investors or governments could suffer the same fate as Flybe or become takeover targets, especially in Europe, where industry consolidation is underway.
 vulerable 脆弱
takeover 買収する

「主要のヨーロッパ航空会社はコストカットをするための劇的なステップをとっており、直近の数週間でキャッシュ維持に勤めている。いくつかは無給休暇を従業員に提案し、あるいは雇用を減らすか休止している。小さな航空会社は、今月初旬に崩壊しているイギリス航空会社Flybeが示すように、コロナウイルスの大流行によって与えられた衝撃に対して最も脆弱です。政府や投資家からの支援を確保できない脆弱な航空会社、Flybeのような同じ悪夢に苦しむ可能性があり、あるいは特に、業界の統合が現在進行中にあるヨーロッパで買収のターゲットになる。」

 

"We have already seen Flybe go under. And this latest blow could push others in the same direction," IATA president Alexandre de Juniac said in a statement.

A hit to travel and tourism

Global cases of the novel coronavirus have now reached more than 124,500, with over 4,600 deaths worldwide, according to the World Health Organization, which has officially declared the virus a pandemic.
Travel, tourism and hospitality are feeling the effects of the coronavirus outbreak most acutely as companies ban business travel, conferences and events are canceled, and fewer people want to travel for recreation.
 

「"私たちはすでにFlybeの状況を確認している。そして最新の痛手は同じ方向で他企業もなる可能性がある。"とIATA代表Alexandre de Juniacは声明で語った。旅行と観光への打撃。流行りのコロナウイルスの国際的な感染確認は現在で 12万4500人以上となり世界で4600人が死んでいる。WHOによれば、公式にそのウイルスがパンデミックだと公表した。旅行、観光やおもてなしは企業が出張を禁止し、会議・イベントがキャンセルされるので、最も直接的にコロナの影響を感じており、そして少数の人々はレクリエーションのために旅に出たいと感じている。」

 

The index tracking travel and leisure shares on Europe's Stoxx 600 lost more than 12%, taking losses this year to 41%. The Dow Jones US Travel and Leisure index was down 10%, bringing losses to about 35% this year.
According to the US Travel Association, 850,000 international visitors entered the United States via Europe in March 2019, accounting for about 29% of total overseas arrivals and spending of about $3.4 billion.
 

「ヨーロッパStoxx600のレジャーシェアと旅行指数は12%以上損失し、今年で41%以上を損失した。Dow Jones アメリカ旅行レジャー指標は10%ダウンし、約35%今年で損失した。アメリカ旅行協会によると85万もの外国人観光客が2019年3月にヨーロッパビザでアメリカに入国し、それは全体の海外旅行者の29%を占めて約34億ドルが費やされる。」

 

まとめ

いかがだったでしょうか?

3日間に渡り、航空業界の現状を確認しました。

収束の目処が立っていない今の状況を考えると、

各企業の状況悪化は計り知れないですね。

一方で、2008年のリーマンショックのようにほぼ10年単位で何かしら世界的な経済不況がおこるので、そう考えると、今年以降消費が減退する可能性は高いですね。

そうなると、大幅な経済回復は見込めない時期が続くと予想されます。

2年間での各種国際イベントで経済の景気回復の発火点があるといいですね。

 

それでは今日はこの辺で。

さようなら。