B-style の BLOG

元塾講師 / 25才 / 2019年10月〜ベトナム住 / プログラミングと英語を実践中 / 将来の夢は発展途上国で学校運営

<77days>CNN語彙力&読解力UP「googleMAPのレビュー機能。使ってるのは人間だもん。。。

こんにちは、B-styleです。

今回の記事はこちらです。

edition.cnn.com

「オーストラリア裁判所に従い、歯科衛生士はGoogleにレービューデータを引き渡すようにすることが可能だ。」

とのことです。

 

内容をみていきましょう。

 

Someone left a bad review about an Australian dentist. Now Google could be forced to hand over their data

「google australia」の画像検索結果

 

 

A court in Australia has ruled that a dentist who claims he was defamed in a Google review can serve the tech giant with an order to unmask the post's author.

According to court documents, an anonymous user with the name "CBsm 23" wrote a review of a Melbourne clinic alleging the dentist made a procedure "extremely awkward and uncomfortable" and gave the impression that he "had never done this before."
procedure 手順

「オーストラリア裁判所はgoogleレビューで名誉を傷つけられたとする歯科衛生士が投稿著者の正体を暴露するための要求をテック大手に従わせることが可能だとして裁定した。裁判文書によると、"CBsm23"とする匿名ユーザーが歯科衛生士の手順が"とても酷くて不快だった"とレビューを記し、彼が"経験不足だ"とする評価を与えた。」

 

Australia's Federal Court ruled earlier this week that the dentist, Matthew Kabbabe, is able to mail an order to Google in the United States seeking information on the anonymous author including their name, IP address and phone numbers associated with the account, for use in a defamation suit.
Google makes it easy for people to complain about businesses, but it can be difficult for businesses to challenge claims they believe are unsubstantiated or misleading.
unsubstantiated 根拠のない

オーストラリア連邦裁判所は今週初めに、この歯科衛生士、Matthew Kabbabeが、名誉損害の訴訟での使用において、匿名ユーザの名前やIPアドレス、アカウントに関する電話番号を含めた情報を追求ために、アメリカにあるGoogleに要求メールをすることが可能だと裁定した。Googleは、人々がビジネスについて不満を伝えることは容易であるが、ビジネスとために彼らが信じる主張が根拠のない、あるいは誤解を招くものとすることに立ち向かうのは難しいはずだ。」

 

Google did not immediately respond to CNN's request for comment.
Google says this in their policy: "Reviews are automatically processed to detect inappropriate content like fake reviews and spam. We may take down reviews that are flagged in order to comply with Google policies or legal obligations."
The ruling could pave the way for similar business owners to seek action against reviewers.
detect 検出する
obligation 義務
comply 従う
pave 舗装する

 「GoogleはCNNのコメントリクエストに即座に反応しなかった。Googleは彼らのポリシーでこう語る。:"レビューは偽情報やスパムのような不適切なコンテンツを自動的に検出する手順がなされる。私たちはGoogleのポリシーや法的義務に従うために建てられるレビューを取り下げるかもしれない。そのルールはレビューアーに対して行動を探す類似したビジネスオーナーへの方法を補填することが可能だ。"」

 

A Google user can set up an account and add comments or reviews under businesses' pages, without having to share any personal information that identifies them publicly.
Kabbabe says he initially emailed Google, asking the tech giant to delete the review. Google denied the request. Months later, he asked Google for information about the reviewer.
According to the judgment, Google responded, "We do not have any means to investigate where and when the ID was created."

 

 「Googleユーザーは、公に彼らを特定するどんな個人情報を共有しなければならないことをのぞいて、ビジネスページでレビューや広告コメント、アカウントをセットアップできる。Kabbabeは、最初にGoogleに、レビューを削除するよう要求するメールを送ったと語った。Googleはそのリクエストを拒否した。数ヶ月後、彼はGoogleがレビューアーについての情報を求めた。判決によると、Googleは"私たちはIDがいつどこで作成されるかを調査するためのどんな意義も持たない。"と返答した。」

 

But the judge said that "Google is likely to have or have had control of a document or thing that would help ascertain that description of the prospective respondent CBsm 23."
Kabbabe "relies on the internet to attract customers across Australia," according to the judgment. The damages he seeks are for a loss of reputation due to the review.
Last year, Google was accused of misleading Australian consumers over how it collected and used their personal location data, adding to growing regulatory pressure on the company around the world.

 

「しかし、判決は"Googleは疑いのあるCBsm23回答者の説明を確認するのに役立つ文書を操作するまたは持っている可能性がある。"と語った。Kabbabeは"オーストラリア全域に消費者を惹きつけるためにインターネット上でルールをしいた。" 判決によると、彼が追求するその損害はレビューによるリピートの損害による。昨年、Googleはオーストラリア消費者に個人的なロケーション位置データや収集がどのように行われているか、ということで非難され、それは世界中のその企業の一定の圧力が成長することにつながる。」

 

The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) filed a lawsuit alleging that the company "engaged in misleading conduct and made false or misleading representations to consumers" related to location data.
A Google spokesperson told CNN Business at the time that the company was reviewing the allegations and intended to "defend this matter."

 

 「ACCCはその企業が、ロケーション情報に関連"間違った行動と失敗や消費者の表現を間違った方向に進めかねない"として訴訟を取りまとめた。Google広報担当はCNN Businessに対して、企業は訴えと"この問題を対処する"意向を伝えた。」

 

まとめ

googleの情報開示は多分ないと思いますが、

これから、オーストラリア国内のGoogle企業がそれに応じるかが見ものですね。

それでは今日はこの辺で。

さようならー。