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元塾講師 / 25才 / 2019年10月〜ベトナム住 / プログラミングと英語を実践中 / 将来の夢は発展途上国で学校運営

<86days>CNN語彙力&読解力UP「ペプシ。コロナ収束時期に合わせて事業稼働を中国で準備中。」

こんにちは、B-styleです。

今日に記事はこちらです。

edition.cnn.com

 

ペプシは大手中国スナック小売業者を705百万ドルで買収しつつある。」

 

それでは内容をみていきましょう。

 

Pepsi is buying a major Chinese snack retailer for $705 million

「ペプシ 中国」の画像検索結果

 

 

PepsiCo (PEP) is buying a Chinese company that sells snacks online as it tries to corner more of the world's largest food and beverage market.

The American soda and snack company said Sunday that the deal to buy Be & Cheery — valued at $705 million — will help Pepsi become "China's leading consumer-centric food and beverage company."
The value of China's snack market increased by more than 400% between 2006 and 2016, according to a 2019 estimate from the country's Ministry of Commerce. The ministry said it expects the market to be worth nearly 3 trillion yuan ($427 billion) this year.
 

 「ペプシは世界で最も飲食品と食糧雑貨市場が大きいコーナーでスナックの小売を行う中国の企業を買収しようとしている。ペプシとそのスナック企業は日曜日にBe&Cheeryを買収する契約を語った。それは705100万ドルの市場価値があり、ペプシが"中国の食料品や食品雑貨企業を牽引する"ことを手助けするだろう。中国のスナック企業の時価総額は2006年と2016の間で400%以上増加していると2019年のCMCからの統計でわかっている。その省は今年4270億ドル近い価値になるだろうとするその市場を予測している。」

 

Pepsi's latest investment in China comes as companies struggle to get back to work after the coronavirus outbreak forced many to shut for weeks and depressed business activity. Chinese officials have been urging people to do more shopping online as one way of restricting the spread of the virus.
Be & Cheery, which is based in the eastern Chinese city of Hangzhou, mostly sells nuts, dried fruits and other snacks online. It recorded 171 million yuan ($24.3 million) in net profit last year, a 32% jump from 2018.
 

 

 「ペプシの最新の中国での投資は、ビジネス活動の自粛や数週間にわたる閉店に直絵めんするコロナウイルスアウトブレイクのあとの稼働戦略になる。中国国家当局は人々にウイルスの拡大素子の1つの方法としてオンラインでのショッピングを推奨している。Be&Cheeryは東側の中国Hangzhouにあるが、ほとんどナッツやドライフルーツ、スナックをオンラインで売っている。2018年から32%上がり、昨年ネット収益は171ミリオン元を記録した。」

 

The brand's current owner, Haoxiangni Health Food, bought Be & Cheery in August 2016 for 960 million yuan ($136.5 million). Sunday's sale price represents a valuation five times that amount.
Pepsi has been operating in China for decades, and has been making deals there. Last year, Pepsi took a stake in one of the country's largest natural food producers as it sought to capitalize on the global health food craze.

 

「最近、そのブランドのオーナー、HHF,はBe&Cheeryを2016年8月に960ミリオン元で購入した。日曜日の業績価格hでは見積もりで5倍の価値が現れている。ペプシは中国で10年間操業しており、そこで取引を行っている。昨年、ペプシはその国で最も自然食品生産者に出資し、国際的な健康食品ブームに資金を載せた形だ。」

 

The company said earlier this month that it recorded "strong double-digit growth" in the country in 2019, though it did not break out that revenue.
"One of the critical opportunities for PepsiCo is to develop the international business," PepsiCo Chairman and CEO Ramon Laguarta told investors during an earnings presentation earlier this month. "And China, of course, is a huge market, where we have a good business. It's growing very well ... But the opportunity is much, much higher."
The Be & Cheery acquisition still needs approval from Haoxiangni shareholders and China's top market regulators.

「青の企業は今月初めに、利益が取得することはできなかったのだが、2019年の中国で"強力なダブルデジタル成長"を記録した。"ペプシコーラへのダイレクトな機会の1つに国際ビジネスを発展することがある"とペプシコーラ社長のRamon Laguartaは今月初めの決算報告で投資家に語った。"そして中国は、巨大なマーケットで、私たちは良いビジネスを持つことができる場所だ。それは最も成長していくことになるがその機会はより、そしてもっと高い。" Be&Cheeryの買収はまだHaoxiangniの株主と中国のトップマーケット規制当局に許可をもらう必要がある。」

 

まとめ

 

さて、時期収束するであろうコロナですが、依然状況は好転しませんね。

先ほど、イタリア北部で新型肺炎の感染が確認されたとするニュースも確認しました。

世界中でこの状況が拡大すると、日本以外に経済がものすごく停滞するかもしれません。

リーマンショックから10年ちょっとが経過しました。

再びあの時代のようなめちゃめちゃ不況シーズンが到来するのか、

怖いところですが、様子を見守りましょう。

 

今日はこの辺で。

それではまた明日。さようなら。